Gråruggiga måndag

Denna vecka inleds med en riktigt gråruggig dag med regnet hängandes i luften. För min del får det gärna regna hela dagen, för då försvinner snön fortare!
Dock har jag ingen som helst lust med att gå ut. Tack och lov gick farfar en liten sväng med jycken tidigare så vi har ingen panik med att gå ut.

Albin styr och ställer för fullt här just nu. Han bär, plockar och flyttar saker. Mest skor då såklart och nu nyss hittade han skohyllan med våra skor och kom bärandes på min ena joggingsko. Jag tycker det räcker med att han sprider sina egna skor överallt :)

Idag hade jag klätt på honom sina nya jättehärliga overall som han fick av mormor när vi var nere hos dem nu sist, dock är den redan placerad i tvättkorgen. Det hände en liten olycka.
Den senaste tiden har han börjat kräka en hel del igen. Han har ju alltid varit en liten spykråka men i takt med att han började äta "vanlig" mat så minskades också kräkandet, vilket var en oerhörd befrielse för oss. Men nu som sagt så händer det oftare igen och jag kan inte hitta något samband.
Ett tag när han tyckte det var roligt att dricka vatten bara för att så kom det upp mycket men nu är han inne i en period igen när han är dålig på att dricka så det kan inte vara orsaken denna gång.
Detektivarbetet får fortgå helt enkelt :)


Jag har ett tag behövt ringa några sk. tråkiga samtal, bl.a. till Folksam och försäkringskassan men jag har i flera veckor skjutit på det och glömt bort. På kvällarna har jag sedan såklart kommit på detta och förbarmat mig själv att jag varit så glömsk och inte gjort det.
Igår kväll skrev jag en lapp med alla samtal jag skulle ringa och klistrade fast den mitt framför nosen på frukostbordet! Fem samtal hade jag sparar ihop!!! Och nu har jag bara ett kvar att ringa och ett väntar jag på att dom ska återkomma. Så svårt var det att få det gjort ;)
Den där tummen satt återigen väldigt långt upp. Haha!



Tydligen var inte tidningarna i "eldarpåsen" färdiglästa enligt vissa....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0