Morgonpigg och hålla huvudet över ytan

Bloggappen har varit kaputt sedan igår eftermiddag....

Vi kom hem från simhallen för drygt en timme sedan och har ätit lite lunch, kollat posten och lekt. Nu ligger knoddas i sängen för jag tycker han skulle behöva vila lite men han har helt andra planer idag. Han vaknade innan halv sju idag och jag orkade inte höra hans gnäll när han var i sin säng och inte heller brottas för att förhindra att han trillade ur vår säng så vi gick helt enkelt upp istället. Lyllojycken snarkade vidare och hade hela sängen för sig själv.
Efter lite lek och bus var det bara sekunder från att han somnade på mig när vi låg inne i hans rum men helt plötsligt var han uppe på benen igen och röjde. Då klädde vi på oss och tog vår morgonpromenad i regnrusket men inte heller då behagade han somna, som han nästan alltid annars gör ju. När vi kom in stoppade jag honom i sängen och efter en halvtimme låg han stilla så länge att han äntligen somnade! Tyvärr hade ju klockan hunnit bli tio då redan och senast kvart över elva måste vi vara redo för att gå ut till bilen och därimellan ätit mellis, bytt blöja och klätt på oss ytterkläderna. Så tyvärr var jag tvungen att gå in för att väcka honom efter cirka fyrtio minuter och det känns så hemskt att väcka! Men men, han hann iallafall vila upp sig lite innan badet och jag vet att åka och bada utan flrmiddagsvila INTE är något att rekommendera.

Att bada gick fint men han var inte helt på topp idag och avstod helst från att dyka. Men ett par dyk lyckades jag "lura" honom till :)
Nästa vecka börjar vi på steg fyra!

Nu har han faktiskt somnat! Det gick fort som lite omväxling.


Han tackar för alla vykort han fått idag på sin Göran-namnsdag :)



(det nya hitte-på't är att slita bort underlakanet i sängen.)


Kommentarer
Postat av: Katti

Grattis i efterskott :-) Snart blir det födelsedag också, fantastiskt så fort ett år går! Puss & kram från Farmor

2013-04-24 @ 18:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0