Söndagen

(Bloggappen låg nere igår, därav torka här.)

Igår söndag var en sådan där dag som spenderades ute från morgon till kväll. Äntligen är den tiden kommen! :)

Vi började dagen med en promenad runt sjön vid niotiden.
Faktiskt att snön smält bort även inne i skogen och särskilt blött var det inte heller.
Väl hemma igen fick jag hjälp med att börja röja ur växthuset. Vi plockade glas till förbannelse! Hälften av alla rutor har ju tyvärr kraschat nu i vinter och legat i bitar ÖVERALLT där inne! Jag befarade att det skulle ta flera dagar att få ordning på det, men nu när jag fick hjälp så gick det på någon timme bara. Nu ser det bra ut igen men visst kommer man hitta glasskärvor där inne i år framöver. Usch!
Därefter började jag uppresandet i rabatterna och landen. Hann faktiskt med mer än jag vågat tro!
Utemöblerna åkte fram också lite här och var.
Lunch och fika intogs ute såklart!

Cykelstolen till Albin lyckades jag montera på också så framåt kvällen tog vi en premiärcykeltur. Han tyckte det var spännande att svicha fram på det viset :)

En mycket skön dag kort och gott och härligt att man kunnat sätta igång med allt trädgårdsarbete äntligen!

Albin tyckte också det var skönt att vara ute och kunna gå runt fritt. Att gå med skor och stövlar går nu galant. Han är så duktig! Och faktiskt att han varken stoppade grus eller gräs i munnen på hela dagen! Iallafall vad vi såg ;)
Han har grejat med sin traktor massor. Han både mekar och åker. Puttar man inte på så gnäller han tills någon gör det :)

Även jycken har legat ute hela dagen och rullat sig i gräset flera gånger. Det är bättre än mattan inne!








Kommentarer
Postat av: Katti

Så härligt det är när våren kommer :-). Allting blir lite roligare.

2013-04-22 @ 07:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0