Springpremiär

Jag slog på stort och gav mig ut på årets första joggingrunda när Peter kom hem från jobbet.
Det var faktiskt skönt att springa av sig lite. Det ni! Jag som alltid hatat att motionsjogga :)
Jag tog samma runda som jag började springa förra sommaren. Jag var så nyfiken på hur det skulle kännas i kroppen nu när jag trappat upp träningen lite den sista tiden. Rundan är ju "bara" två kilometer och jag tog mig igenom den med nästan en hel minuts förbättring sedan Juni förra året. Men det bästa av allt var ändå att jag inte var halvtmedvetslös när jag var färdig utan jag hade faktiskt orkat springa en bit till. Det orkade jag INTE förra året!
Så nästa gång jag ger mig ut för att springa ska jag försöka lägga på en kilometer till :)
Men jag ska ta det lugnt och inte springa för ofta. Mina knän pallade ju inte förra året och jag vaknade mitt i nätterna av värk. Så någon gång i veckan är en bra början tror jag.


När jag ändå hade träningskläderna på mig så körde jag även ett styrkepass. Nu är kroppen mör vill jag lova men jag kan äta lite ostbågar med lite bättre samvete ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0