Fredag dagen lång

Dagen har lunkat på i trötthetens tecken. Albin sov mellan halv elva och ett nästan. Jag låg i sängen bredvid och kunde INTE somna, bara låg och tänkte på hur lång dagen kommer vara om jag inte lyckas sova iallafall en liten stund. Men jag gick bet och dagen har som sagt tuffat på halvt i dimma. Tack och lov kom Peter hem lite tidigare vilket alltid är skönt.

Jag planerade gomiddag idag, det är ju trots allt fredag! Potatisgratäng med grillad entrecote blev det och det smakade mycket gott! Kokade även ihop lite sås på de två stackars kantarellerna vi hittade i skogen tidigare veckan. Tur att det bara är Peter som äter svamp, så vi slapp slåss om dem :)
Vi åt middagen ute idag, länge sedan sist. Det gäller att ta till vara på de få tillfällen som är kvar, det känns allt för mycket att hösten är på intåg med bestämda steg.
Efter middagen fick Albin som vanligt massa energi och for runt som en galning. Han vet verkligen hur man är överallt och ingenstans på samma gång! :) Och han har så mycket konstiga idéer och ritualer när han gör vissa saker. Man kan sitta och titta på honom i evigheter utan att ledsna <3
Tillslut lyckades vi fånga in honom och stoppa ner honom i badkaret. Skita ner sig är han också duktig på ;)
I badrummet skvättes det vatten för glatta livet och mamman blev ordentligt blöt även hon! Efter badet lektes det tafatt mellan Albin och pappan. Han skrattade för fullt och sprang till han blev så trött och snubblade på sina egna fötter :)

Efter lite välling slocknade han nästan omgående, helt slut i både kropp och knopp!



Mina pojkar tar till vara på dagens sista solstrålar innan läggdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0