Prisnörd

Den senaste tiden har jag nästintill börjat lusläsa ICAs reklamblad varje vecka. Mest för att förhoppningsvis få lite inspiration till vår veckomatsedel men också för att försöka hålla ner matkostnaderna lite mer. Att handla mat är bara dyrt och tråkigt enligt mig :)
Ibland kan jag känna mig som en riktig nördig snåljåp när jag jämför priserna och letar röda lappar.
Men idag känns det helt plötslig inte lika illa för jag råkade börja titta på ett tvprogram om riktiga rabatt och kupongjägare, i USA såklart. Dom är verkligen extrema och bunkrar upp allt från kattmat, tvål, hushållspapper, frysmat och tuggummin i MÄNGDER! En kvinna hade 240(!!!) rullar hushållspapper hemma men köpte ändå ytterligare typ 100 rullar då hon hade rabattkuponger.
En annan handlade för över 800 dollar och när alla kuponger var dragna återstod typ 30 dollar kvar att betala.
Dom är lite mer extrema än mig. Känns skönt! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0