Skogsmulle

Imorse vid åtta vaknade jag av att Albin satt och "sjöng" i sin säng. Efter några verser la han sig ner igen och somnade om ända till nio!
Efter frukosten gav vi oss ut i skogen i hopp om att hitta lite svamp. Hem kom vi med ynka två kantareller som vi komiskt nog plockade på stigen.
Hur som så var det skönt med en sväng ute i skogen. Albin var jätteduktig! Vi lyckades dra med oss skrindan hela varvet så han växlade mellan att åka i den samt att gå, eller mer snubbla fram :) Haha! Han var så söt när han kämpade sig fram bland allt blåbärsris och alla rötter i sina otympliga stövlar. Det var nog tur att han då och då kunde belöna sig själv med ett och annat blåbär som han själv hittade.

Älskade lille skogsmulle <3


Kommentarer
Postat av: Mammal

Saknar er redan!

2013-08-12 @ 13:16:03
Postat av: Janina

Haha :) jag som trodde vi kammade hem nitlott med våra (5?) kantareller :) nu är det bara din gissning kvar i tävlingen tror jag, grattis! Min barnmorska tippade också torsdag när vi var dit idag :)

2013-08-12 @ 22:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0