Vi fortsätter på samma spår...

Vi har just tittat på film. Klockan är inte ens tio och jag har svårt att hålla ögonen öppna. Peter sov sig igenom halva filmen ;)

Inatt sov jag riktigt gott nonstop ända till tio över två! (brukar oftast hunnit vakna både en och två gånger innan den tiden annars) Det som väckte mig då var ett otroligt irriterande tjutande ljud, exakt som en brandvarnaren på långt håll, högt pipande tjutande. Jag väckte Peter och han lyckades lokalisera ljudet till elementet och efter att han varit ner en sväng i källarn och fixat lite så slutade äntligen tjutandet. SKÖNT!
Tydligen var det cirkulationsmojängen till värmen som höll på att dra sin sista suck. Ännu en sak som gjort sitt alltså.
Vi väntar fortfarande på rörmokaren och elektrikern som ska byta och fixa vattenhydroforen som började läcka förra helgen. Nu har den tack och lov nästan slutat läcka helt och vi slipper stänga av vattnet titt som tätt för att slippa halv översvämning där nere i matkällarn dagligen. Men den har ändå gjort sitt och måste tydligen bytas, när dom behagar komma hit som sagt.

Huslivet är minst sagt spännande ;)


Nu godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0