Blöt, regnig och hal fredag

Idag kan vi ju verkligen snacka om isgata! Vår promenad gick i snigeltakt och jag tappade räkningen på hur många gånger jag höll på att trilla omkull. Vägen är som en isbana och inte ett endaste gruskorn har kommit ut. Vi gick inte så långt med andra ord.
När vi kom hem igen släpptes Albin lös och jag tänkte att han kommer ligga mer på backen än stå. men faktiskt att han klarade sig bra och bara halkade ett par gånger. Han till och med bara stod och skrattade när han kanade iväg på isen. Jag var istället livrädd att han skulle slå i huvudet.
En jättestor vattenpöl hittade han ju såklart också och det är alltid kul....
 
och ja, han har tygvantar på sig som blev dyngsura....
 
 
Nu är vi inne igen, Albin ligger till sängs och har det skönt medan jag strax lägger upp benen här på soffan en stund innan jag tänkte ta tag i lite städning. Toaletten fick sig en rengöring imorse innan vi gick ut, så det är "bara" resten kvar...
 
Än har vi klarat oss utan både mer snö och blåst men det väntas komma hit nu efter lunch. Blir spännande att se hur illa det blir.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0