En försmak av trots?

Den senaste tiden har ju Albin börjat trilska ordentligt gällande mat. Han har i stort sett levt på frukt, smörgås, mjölk och yoghurt medan han enbart petat i och lekt med maten.
Humör har han också och ska helst bestämma allt själv. Bitas är han också duktig på och det gör ONT! 
Att klä på sig för att gå ut är varje gång en brottningsmatch och vi hinner bli osams flera gånger om innan vi äntligen är ute och när vi väl är ute vill han aldrig gå in istället.... 
Byta blöja är oftast det värsta man kan göra och det är nog enbart tur att ingen olycka skett med en övefull illaluktande blöja hittills. 
 
Jag märker att mitt tålamod är kortare än någonsin för tillfället och stubinen är bara någon centimeter lång, så när ungen flinar en rakt upp i ansiket när man strängt säger ifrån för sjuhundraelfte gången exploderar denna gravida mamma ett par gånger varje dag tyvärr. 
Det har faktiskt gått så långt att jag flera gånger tänkt att det ska bli skönt med att komma igång med dagis. Jag skämms över dessa tankar men så är det faktiskt. 
 
 
 
På tal om dagis så är det inte många dagar kvar nu innan vi drar igång med inskolningen. Jag har börjat nedräkningen för länge sedan och tycker det känns jättejobbigt och svårt att lämna bort min grabb som jag umgåtts både natt och dag med i snart tjugo månader. Nu ska någon annan ta hand om honom och det känns väldigt märkligt och fel!
Tack och lov är jag övertygad om att Albin kommer älska att gå på dagis.
 
 
 
Nä, nu ska jag packa det sista så vi är redo när pappan i huset sedan kommer hem. Vi rattar ner till Linköping ikväll så det blir en lång dag idag minst sagt och halvkrassliga är vi hela familjen dessutom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0