Måndag och BM-besök v. 30

Vi vaknade till liv lite innan nio här imorse. Ännu en mörk, blåsig, regnig och grå dag. 
Efter frukost blev det promenad som vanligt om än en liiite kortare sådan då vi hade en tid till barnmorskan att passa.
 
Allt såg bra ut med mig och bebis även denna gång. Kankse att jag har något lågt blodtryck- 100/56, men då jag själv inte känner av det något speciellt är det ingen fara. 
Precis som jag anade så ligger bebis med huvudet nedåt och ryggen längs min högra sida av magen. Hjärtat hittade hon långt ner till höger men det är ju fortfarande ganska gott om plats så det är inte omöjligt att den får för sig att vända sig igen. Men det hoppas vi inte på! :) 
 
Albin var med men ville knappt lämna väntrummet och alla leksaker när det var vår tur. Efter att ha mutat med honom med flera leksaker följde han lite motstridigt med tillslut. Humöret räckte inte riktigt hela vägen utan dipade rejält där inne flera gånger men det gick ok ändå. 
När vi var klara klättrade han upp på ena stolen och drog upp ärmen på sin tröja, precis som jag gjorde när tanten tog blodtrycket och sedan drog han upp tröjan över magen som jag också gjorde när tanten mätte magen och lyssnade på bebis hjärta. Min lille sötunge! <3 
 
 
Några jämförelser i ungefär samma vekor.
 
                                 Albin       Tvåan

Vikt (från inskriv.):      +18 kg      +8 kg   (jag ligger typ exakt lika i vikt med båda gravititeterna) 
SF:                           27 cm       27 cm
<3-ljud:                     145-155    138
 
 
 
 
När vi kom hem åt vi varsin clementin och så hoppade Albin i säng och somnade typ bums tillsammans med nya Alfonsskivan! :) 
 
 
 min lille Nisse på promenaden imorse 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katti

Lågt blodtryck påverkar kanske huvudvärken. Man kan höja bltr lite med minskad sockerintag förutom lakrits som höjer bltr. Måttliga mängder rekommenderas :-)

2013-12-16 @ 19:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0