Nattugglar lite

Resten av familjen sover och här sitter jag ensam. Känner mig inte så trött idag så jag har ingen brådska i säng.
 
Dagen har varit ganska så bra bortsett från att Albin har varit lite ur gängorna stundvis. Förmiddagsvilan blev det inget av idag heller utan  vi åt lunch och gick ut på promenad istället. Han satt i vagnen helt tyst och drömde sig bort hela promenaden och vanligtvis glappar ju hans lilla mun konstant och berättar högljud om allt han ser. När vi kom in gjorde vi ett nytt försök och efter lite stök och bök kom han äntligen till ro och fick lite välbehövlig sömn och sedan sov och sov och sov han. Jag började stöka i köket men han hörde inget. Jag tände lampan i hans rum men han sussade vidare ändå. Tillslut vaknade han iallafall och det var ju inte med humöret i topp (nackdelen med att han inte får sova färdigt). 
Resten av eftermiddagen blandades med tårar, skrik och ilska från den lille herrn. Han kom tillslut på andra tankar när vi gick ner till farfar och fikade bullar. Sedan hem för ombyte till pyjamas och julkalendern och lagom till då slog sockret till i den lille kroppen och han var överallt och for runt som en virvelvind! Somna var svårt också och pappan fick ligga bredvid i över en timme innan det äntligen gick vägen. 
 
Peter har nyst som fan nu i ikväll och även Albin har nyst lite idag så antagligen har vi en förkylning som knackar på dörren. Jag däremot mår bättre nu än vad jag gjorde i förmiddags. Men däremot har min navel känts sprickfärdig och jag har haft en lite jobbig och obehaglig känsla i magen. Promenaden var tung och som vanligt får jag världens håll långt ner i magen när vi är halvvägs hem igen. Man märker att kroppen blir tröttare och tröttare för var vecka som går. 
 
Imorgon har jag planer på att åka in till staden och försöka uträtta lite julklapps inköp, men vi får väl se hur vår dagsform är :) 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att ni alla mår bättre idag!

2013-12-03 @ 06:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0