Tråkig lördag

Helgen är kommen och halva lördagen är redan passerad. Detta är ingen rolig helg här hos oss tycker jag, det känns nästan som vilken annan vanlig dag som helst. 
Idag var pappan i huset iväg på extra insatt möte med vägföreningen i över två timmar och imorgon ska han jobba mestadels av dagen. Tråkigt värre :(
 
Imorse gick iallafall far och son upp innan åtta någon gång medan jag snarkade vidare i sängen ända framåt nio. Skönt! Mina pojkar gick ut och inspekterade läget. Vi har klarat oss bra från blåsten och snö har det inte kommit ens en decimeter. Men vitt och vinter är det nu iallafall!
Albin reagerade inget speciellt över att världen blivit helt vit och visste exakt hur hans nya snöskyffel skulle användas.
 
När pappan skulle åka iväg på mötet skulle Albin prompt med! Han ilade ut i hallen och kämpade med att få på sig sina gummistövlar (han lyckades med ena stöveln fast på fel fot:) men när han ändå inte fick förlja med pappa var det oerhört sorgligt. Men det gick snabbt över och en stund efter hoppade han i säng istället. Han låg lite över en timme men lyckades inte somna. Han fick komma upp och äta lunch som han dissade totalt. Vi bökade på oss alla kläder och gav oss ut i snöyran för en liten runda med hund och pulka. Det är precis att han lyckas klämma ner sig i babypulkan även i år, både på längden och bredden. Han sitter så nöjd där i och glider med :)
 
 
Men lite obehagligt är det allt när snön blåser rakt i ansiktet.
 
Äntligen kom pappan hem och vi gick alla in för en fika. Albin var faktiskt så duktig att han åt upp nästan hela sin tidigare serverade lunch innan han fick sig en saffransbulle. 
Nu pågår försök nummer två till lite vila då den skulle vara ordentligt behövlig. Jag tror faktiskt att det går bättre denna gång.
 
Peter är ute och kör in ved och snön fortsätter falla.
Jag har tagit hand om tvätt och slagit in lite julklappar idag och nu känner jag mig ordentligt slö. Har inte lust med något.
 
 
Imorgon när Peter kommer vara iväg och jobba ska jag och Albin åka iväg och roa oss på köpcentrum tillsammans med Jessica och jycken ska tilbringa dagen med farmor. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0