Tillbaka till det gamla vanliga

Vi var hemma redan vid halv fem idag och det var riktigt skönt att komma hem i så skaplig tid (vanligtvis brukar klockan hinna bli runt sju) och packa upp, handla, laga mat och natta Albin i lugn och ro.
Hemresan gick verkligen som på räls dessutom! Albin sov ända till dess då vi körde igenom Stockholm och därefter satt han och slöade innan han tyckte det blev lite långtråkigt. Men jag lyckades distrahera honom ända till vi stannade vid affären och gick in för att handla det nödvändigaste.
Väl hemma kollade han in sina saker lite snabbt innan han slukade en flaska smoothie.
Nattningen blev lite långdragen då herrn inte riktigt kunde slappna av utan härjade runt i sängen varv efter varv. Jag tror att han var för mätt för att kunna sova. Han åt inte sin kvällsmat förän vid sex tiden och en timme innan det slukat flaskan med smoothie så hans mage stod åt sju håll såg det ut som :)
Peter fick honom till att somna tillslut efter att jag gett upp och lagt mig i ett varmt bad. Jag kände mig så frusen när vi kom hem så det var skönt att värma upp kroppen lite.
Vi satte på en film- Hypnotisören och slog läger i soffan. Dock var den rätt seg tycker jag och vi har en halvtimme kvar att se av den, vi stängde av och la oss istället.

Som ni ser har jag inte lyckats somna ännu..... Alla andra sover, fast Albin har knorrat ett par gånger nu. Han sätter sig upp i sömnen och gnäller för att sedan (oftast) bara tippa omkull och somna om igen. Tokungen!
Hans snoriga näsa låter iallafall bättre just nu. Han andas genom näsan nästan ljudlöst :)

Nu ska även jag försöka göra som de andra. Sluta mina blå och försvinna till drömmarnas land.
Imorgon återgår vi till vår vanliga vardag igen, ensamma. Hur ska det gå tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0