30 minuters skift

Sedan några dagar tillbaka har vi infört 30 minuters pass vid nattningen. Detta för att förhindra att vi blir gråhåriga i förtid eftersom den normala tiden för en nattning är på snitt lite över två timmar i detta hus. Ett mycket klokt införande måste jag säga och det var min idé, såklart! Mycket skönt att bli avlöst och att slippa behöva lämna rummet med risk för att bara förvärra situationen.

Ikväll somnade ungen inom 30!!! minuter så jag hann aldrig byta av Peter. Men såklart vaknade han bara efter en kvart och efter det tragglade vi på ända till kvart i tio innan han äntligen somnade om igen. TRE TIMMAR! Då äntligen satte vi oss tillsammans i soffan och såg nyheterna i en kvart för att därefter stänga av och gå och lägga oss (värsta pensionärs varningen, jag vet;). Nu har vi kikat på Lyxfällan här i sängen och med vi menar jag jag för Peter somnade efter tio minuter.

Måste bara skryta med att även idag tog jag och Albin en riktigt rask promenad och den kändes kan jag meddela. Det blåste kallt och snöade vilket bidrog till att det drev på vägen och det var jädrans tungt bitvis att dra vagnen. Men det är bra, mer träning för mig!
Det är dessutom tredje dagen jag kört plankan. Alltid en början.


Kommentarer
Postat av: Syrran/Moster

Bra där fortsätt med plankan, gör även lite utfallssteg och 90• mot väggen :-). Nu kan ni ju fira Peters jobb o haka på till London ;-)

2013-01-11 @ 04:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0