Det gör ONT!!!

Nu har det inte ammats här sedan tidigt igår morse. Alltså långt mer än 24 timmar sedan och det går bra! Som jag trodde så skulle ju inte dagarna bli så svåra och än så länge har han inte visat en enda tendens till att sakna mina tuttar dagtid.
Men baksidan av våra framgångar är smärtsam. Fy fan vad ont jag har i tuttarna!!! Dom är hårda som bowlingklot och det känns som om dom kan sprängas vilken sekund som helst. Och jag läcker som ett såll stundvis. Dom är så ömma att det gör ont att röra armarna, tröjan ligger på för stramt och jag har svårt att bära Albin. När något/någon råkar vidröra dem skriker jag nästan rakt ut.
Skulle jag pumpa nu skulle det komma ut flera liter känns det som. Haha.
Nu minns jag även hur det var i början av graviditeten och dagarna efter förlossningen, precis så känns det nu.

Men det är bara att bita ihop och gilla läget, försöka undvika att lätta på trycket in i det längsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0