Måndag och det börjar bli som "vanligt" här hos oss igen

Vi har idag först vinkat hejdå till moster och onkel och några timmar efter det vinkat av mormor och morfar. Nu är vi själva här hemma igen och får klara oss utan all matservice och barnpassning.

Både jag och Peter hade många saker på "att göra listan" nu denna vecka då vi skulle få hjälp med Albinpassning dygnet runt. Peter har varit flitig och bockat av saker på sin lista medan jag istället kopplade av kan i stort sett inte bocka av något på min lista. Men det gör inte ett dugg! Det har varit otroligt skönt att kunna prioritera vila och återhämtning, slippa behöva tänka på vad man ska äta till mat varje dag och det bästa av allt- Albin har fått sin gröt kokad av mormor hela veckan! :)
Jag har sovit en timmes middagsvila nästan varje dag samt kunnat sova till tio på förmiddagarna om jag velat nästan varje dag. Och äntligen börjar jag känna mig som en människa igen efter att ha varit makalöst trött och orkeslös i några veckor.
TACK säger vi till det! :)


Eftermiddagen idag har ägnats åt lite handling och fix här hemma. Tvättberget är nästan borta och lite ordning börjar det bli inne i hemmet igen.
Märkligt nog lyckas man ALLTID stöka ner inne trots att 98% av tiden spenderas ute. Jag och Peter har i stort sett enbart sovit här inne hos oss nu under denna vecka, allt annat har skett ute i husvagnen/förtältet.
Albin har sovit som en liten gris ute i husvagnen hos mormor och morfar och har inte vaknat innan klockan åtta mer än en morgon tror jag. Fuskigt! ;)

Peter har börjat bygget av trappan på baksidan idag och det ser ut att gå bra. Kommer bli kanon att kunna gå in och ut där!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är vi som ska säga tack! för att vi fått äran att umgås med vårt lilla barnbarn. Det är så mysigt.

2013-07-22 @ 22:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0