Resumé och nörderi :)

Gör ett nytt försök med en liten resumé av dagen.

Det har varit grått hos oss hela dagen och det dröjde ända till eftermiddagen innan det utlovade regnet kom och sedan dess har det regnat från och till. Just nu regnar det rejält hör jag och det är så mysigt att ligga och lyssna på!
Det har varit ett riktigt tröttmösseväder och jag har känt mig som en zombie. Först framåt kvällningen började jag bli människa igen.
Albin tycker det är tråkigt när det inte har varit utelekarväder nu ett par dagar och en viss rastlöshet går att skåda hos gossen. Men han hittar alltid på saker att pyssla med (och hyss såklart!) och är väldigt duktig på att sysselsätta och underhålla sig själv.
Faktiskt att vi äntligen fick våra tummar ur idag och gjorde en städning av hemmet, vilket var väääääldigt behövligt! Dock blev det aldrig något av dammningen....
Till middag bjöd Peter på raggmunk med stekt fläsk och rårörda lingon. Ååååå så gott! Igår stod vi och rullade köttbullar till middagen, vilket jag så länge längtat efter att äta. Sådana här ruskdagar passar det att äta sådan höst/vintermat och få ett avbrott från sommarens all grillning tycker jag.

Tyvärr för ju regnet med sig påhälsningar av sniglar ute i trädgården, så jag var ute tidigare ikväll och gick min runda. Fann flera styckna inkräktare som nu är bannlysta härifrån för alltid!
Ute i växthuset växer det som attan nu när det inte är så jättevarmt, allt har typ stannat upp av all värme. Äntligen börjar tomaterna få färg och härom dagen skördades den första! Slanggurkor kan vi ta nästan en om dagen och den största paprikan börjar skifta lite åt rött. Vindruveklasar är det rekord många iår men själva rankan växer inget nämnvärt. Konstigt!


Nu säger jag tack och hej för idag



Kommentarer
Postat av: Mamma

Dina gröna fingrar ger resultat, kul! Här har vi bara gröna tomater men pappas gurkor plockas det av o läggs in. Gott. Många blir det.
Njut av regnet o sov gott!

2013-07-31 @ 00:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0