Uselt humör dagen lång

Vi har inte haft någon rolig dag idag. Det har gnällts och kinkats från morgon till kväll. Han har velat bli buren typ hela tiden. Jag är inte van vid det, man har ju aldrig behövt bära omkring på honom egentligen utan han har ju oftast nöjt sig med att fixa med sitt på sitt håll. Men tydligen är det aldrig försent att börja med det heller :)

Passande nog jobbar ju Peter heldag idag igen och var bara hem och åt middag i eftermiddags.
Jag tyckte han kunde ta med sig gnällspiken till kvällsskiftet men det tyckte inte han ;)

I förhoppning om att få en lugn kväll satte jag på en saltlråkefilm förut och faktiskt att Albin satt stilla och tittade i typ tre minuter! Han stod även så nära tvn han kunde och tittade lite, så jag tror nog att intresset för sådant börjar väckas till liv lite nu.
Jag har ju längtat efter att få titta på min Astrid Lindgrenssamling ihop med någon i evigheter! Snart så :)

Ett bad blev det innan jag stoppade ungen i säng och vi klarade hela den proceduren utan några sura miner. Tjoho!
Men så fort vällingen tog slut började gnället där inne i sovrummet och mina förhoppningar om en simpel nattning ikväll är inte stora.
Igår dröjde de ända till kvart i nio innan han äntligen somnade.


Kommentarer
Postat av: Anna Bergström

Sånna dagar är inte så roliga :-/ Här har jag en gosse som avskyr att ligga ner, och än kan han inte sitta. Så resultatet blir att jag måste bära eller ha honom i knät mest hela tiden. Så liiiite låst blir man ju kan jag säga... Men det blir bättre bara han börjar sitta.
Idag har jag köpt en Bumbo så nu ska vi sitt-träna på allvar ;-)
Kramen

2013-07-10 @ 19:57:34
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0