Badpojke

Albin och jag åkte in till Norrtälje efter hans förmiddagslur och lunch. Fy vad jobbigt det är när man ska uträtta saker på olika ställen och det är för långt att gå emellan. Tiden rusar iväg och svetten lackar i värmen. Tur att jag en så snäll och medgörlig liten grabb! :) Vi fick nästan allt uträttat som jag hade planerat. Bl.a. är jag numer delägare av en sådan där Kärscher fönsterputsare! Egentligen är jag skeptisk till sådana där prylar men denna har jag hört många prata gott om, så jag och Malena slog ihop oss och köpte en. Kanske man kommer tvätta fönstrena lite oftare nu än bara när man knappt ser ut längre ;) Tvätta fönster är det värsta jag vet!!!

Albin och jag var hemma vid fyra igen och då var Peter redan hemma.
Jag hade typ inte ätit något sedan frukost så vi började dona pannkakor genast!
Albin åt hela sin portion helt själv med händerna. Vilket tålamod han har!!! :)
Har ni testat att byta ut mjölken i pannkakorna mot havremjölk istället? Jag tycker dom blir mer "matiga" och godare då och gärna lite rågmjöl i också :)

Efter maten packade vi badväskan och gick ner till sjön för ett kvällsdopp igen. Idag badade även Albin! Först var han lite tveksam och doppade knappt ens tårna men efter en liten stund släppte det och han for runt som en tok. Så roligt att se. Ett par kallsupar hann han med också :)
Sen gick vi hem och han toksomnade som jag sa förut.
Jag och Peter har grejat lite ute, han med poolen och jag med lite ogräs m.m.

Nu är vi inne i soffan, myggen blev för jobbiga ute!
Snart läggdags. Imorgon väntar nya äventyr :)


Pannkaksmonstret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0