Dra dit pepparn växer Tor!

Det åskar!!! På håll tack och lov. Än så länge....

Åska kan vara fascinerande att beskåda på håll. Blixtrar på en nattsvart himmel kan vara väldigt vackert och spännande.
Så länge det håller sig några kilometer bort från mig bekommer det mig inte så jättemycket. Men tar Tor och hans hästar vägen över mig vill jag gärna inte vara ensam och fascinationen är inte lika stor längre, speciellt när man bor i hus såhär lite öde. Att sitta i en lägenhet är en annan femma.

I lördagskväll var det ett riktigt åskoväder som tog sig över här. Vi var ju inne i Norrtälje då (några enstaka mil här ifrån) och där var det bara lite regn och några mullrar på håll. Men här hemma hade det stått som spön i backen och rejäla åskknallar! Blixten slog ner i Malenas växthus upptäckte dom morgonen efter.
Nej tack till sådant säger jag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas Tor drar åt ett annat håll! Idag har vi härligt väder. Typiskt när man är inne hela dagen.

2013-06-03 @ 16:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0