Matglad

Det bjöds på sovmorgon till närmare halv nio imorse. Det är väl det enda positiva med att han vaknar vid tio på kvällarna och är skogstokig...
Dock passade inte dagens sovmorgon helt perfekt idag heller tyvärr så jag var tvungen att skaka liv i det lilla livet tillslut. Vi väntar ju besök idag och min tanke var att försöka snygga till lite här hemma innan de kommer nu om mindre än en timme samt fixa lunch.
Städningen har gått sådär, lunchen står påbörjad på spisen och själv ligger jag på sängen och håller handen med en trött liten kille. Så kan det gå! Men det ordnar sig :)


Det har regnat halva natten tror jag fortsatte så även nu på morgonen. Skönt med ordentligt med regn faktiskt.
Imorse lurade jag in farfar här för att underhålla Albin medan jag rastade jycken i regnet, skönt att slippa dra med både Albin och vagnen i regnet.
Farfarn kom in lagom till att Albins gröt var redo att servera så han fick hugga in och mata. Farfarns reaktion när han såg Albins tallrik var: ska han äta allt det där själv?! Det är ju en vuxenportion!!!
Haha. Och Albin smällde i sig hela portionen som vanligt plus tre majskrokar som efterrätt.

Fler som har så matglada krabater? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0