Utedass?

Nattningstime här nu och jag hoppas den går smidigare idag än vad den gjorde igår. I över två timmar tragglade vi då och mot slutet skrek sig Albin illröd och blev näst intill plaskblöt av svett. Varför vet vi inte, men kanske en kombination av typ hundra myggbett och tandkänning? Tillslut, efter ytterligare en skvätt välling och lite alvedon så somnade han äntligen på min arm och det gick lätt som en plätt att flytta över honom till hans säng. Skönt! Under natten vaknade han två gånger, satte sig upp och grät en liten skvätt men faktiskt att det räckte med att jag höll honom i handen och han lade sig ner och somnade om. Duktig pojke!


Simhallen gick toppen idag och han dök flera gånger, helt på eget initiativ! Det är jättekul att se hans iver och lycka i vattnet.
Efteråt lunchdateade vi med TRE(!) flickor denna gång. Ni kan ju tänka er vilken katastrofartad måltid det var vid vårt bord. Haha.

När vi kom hem vid ett så somnade han väldigt lätt och sov lite över två timmar! Han missade då dock när lastbilen kom hit för att dumpa av vår nya toalett (äntligen slipper jag ligga och irritera mig på en droppande toalett kväll och nattetid!:) men när vi gick ut en liten sväng innan middagen var ju såklart det första han såg och rusade fram till toaletten. Märkligt att det står en holk här tänkte han nog :)
Lyckan var ju total när pappan kom tutandes hem med bilen lagom när vid stod på uppfarten. Snabb som attan var han att slänga sig in i bilen så fort dörren öppnades!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0