Vi tar det från början

I fredags förmiddag rattade jag, Albin och jycken bilen ner till Linköping. Det vankades ju möhippa på lördagen och jag är lite osäker på om den blivande bruden läser här så jag försökte hålla tyst om våra planer.
Det var första gången jag åkte en sån lång bilresa själv med Albin men det gick jättebra! Vi kom längre än halvvägs innan det blev lite väl högljudda protester där bakifrån så då svängde vi av och slurkade lite smoothie innan vi fortsatte den sista biten. Vi lämnade hemmet vid elva och vid halvfyra nådde vi Linköping. (biten genom Stockholm tar ju evigheter med allt byggstök överallt!)
Albin blev inte det minsta blyg av att se mormor och morfar igen, trots att det gått cirka fyra veckor sedan sist! Han är cool vår grabb :)

Strax innan nio på lördagsmorgonen möttes vi alla sexton tjejer upp och rusade sedan in på stackars Annas altan där familjen var i fullfärd med att äta frukost.
Efter massa kackel, frukostätning och lite till kackel styrde vi vidare in till Linköping och satte Anna och hennes fötter i en balja med småfiskar. Det fanns fler platser så vi var tre till som passade på att ge våra fötter en omgång. Kul att testa!
Efter det gick vi en runda på stan och vid lunchtid satte vi oss på filtar i trädgårdsföreningen och picknickade.
Vid fyra var det dags för go-cart! Evigheter sedan jag körde och fan vad kul! Efter våra "uppvärmningsvarv" kvalade jag in mig på startplats nummer sju inför finalkörningen. Tro det eller ej men jag körde bra och slutade faktiskt på en tredjeplats av femton! :) De två före mig var grymt bra och hon som slutade på fjärdeplats var grym även hon men mot slutet drog jag ifrån henne mer och mer så jag är nöjd över mitt race!
Innan vi lämnade Sviesta blev det några matcher sumobrottning också. Alla vi som ville fick utmana Anna i en brottningsmatch och jag klådde henne! ;)
Vid sex var vi framme på vår slutdestination- Äventyrsgården i Ulrika. Långt ut i skogen, mitt i ingenstans tillbringade vi kvällen med grillning, kackel, god dricka, bastning, sjöbad och badtunnebad. Jättehärlig kväll med fint sällskap och även det fina vädret följde oss ända in på småtimmarna. Lagom till att vi sista lämnat badtunnan och vi alla klämt in oss i en av stugorna för lite fika, blåste det upp till halvtstorm och ösregn. Vilken tur vi hade!
Framåt två bäddade vi ner oss. Jag sov inget vidare, vaknade mååånga gånger på de få timmarna vi sov och vid åtta vaknade vi till liv och började städandet av stugorna samt äta frukost. Allt gick jätte smidigt och vi lämnad urskogen innan klockan hunnit bli tio.

Idag har man varit lite småseg men det var det absolut värt!
En möhippa helt i min stil! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0