En bitsk solstråle

De senaste dagarna har det sagt tjoff angående Albin tycker jag. Han hittar på nya saker och lär sig saker från dag till dag.

Att stå "lull" övar han på för glatta livet så ofta han får tillfälle och ibland hinner han ta två steg helt på egenhand innan han slänger sig ner på golvet.
Idag verkade han fatta tycke för sin läragåvagn (han har inte visat så jätte mycket intresse för den innan) och knatade på i full fart. Han till och med lyckades svänga lite när han körde fast.
Vi tror också att han börjat vinka eller iallafall är på gång till det. Han håller upp ena handen över huvudet och vevar med den. Så gulligt!
Något mindre roligt han börjat med är att bitas!!! Imorse bet han mig i handen, handleden och på underarmen medan jag försökte sätta på honom byxorna. När jag ryter till och säger NEJ flinar han bara åt mig. Skitunge!
Att byta blöja är pest och pina och han lever verkligen rövare när det är dags för byte. Han tar varje chans han får att smita iväg och man får jaga ikapp honom. Hans ben är som spagetti och han skriker som en galning.
Det mest användna "ordet" är just nu- NänänäNÄÄÄÄÄJ!!!!!! Ganska passande med tanke på hans humör ;) Idag tyckte jag till och med det lät som han sa TITTA.
Humör har han fått så det både räcker och blir över. Försök inte att få honom att gå dit du vill om inte han vill.
Håller man honom ålar eller kränger han sig loss till vilket pris som helst.
Men trots hans stundvis usla humör är han vår lille solstråle och bästaste lille kille ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0