Fredag dagen lång

Oj vilken lång dag! Det känns att man varit vaken sedan femtiden imorse må jag säga.

Lunchen smakade bra och Albin hann knappt med att äta medan han tittade på allt folk. Timmen gick väldigt fort men kul att hinna ses och snacka lite skit iallafall.

Peter kom ner på stan och mötte upp oss för vi tänkte gå till skoaffären för att köpa ett par skor till Albin. Döm om vår förvåning när affären inte sålde barnskor! Enda skoaffärn nere på stan och de hade inga. Dåligt!
Vi gick istället till Teamsportia men inte heller de hade några skor i så liten storlek.
Vårt sista hopp blev då Babyproffsen, men inte heller de sålde skor. SUCK!!!
Bara att gå tillbaka till bilen och hoppas på bättre tur hos Skokanonen och faktiskt att det blev bingo där! :) Jag fastnade för ett par jätte tuffa pjucker med turkosa detaljer men de fanns som minst i storlek 20 och de blev i största laget... Som tur va råkade jag hitta en realåda och där i hitta ett par nästan likadana (tidigare modellen) som de jag fastnade för fast i storlek 19! :) och dessutom till nästan enbart en fjärdedels av priset. Hittade även ett till par coola dojjer där i lådan som nu står och väntar i garderoben här hemma på att bli i växta.
Vi fick alltså TVÅ par skor till billigare pris än vad vi hade fått ge för de första lite förstora skorna vi först tänkte ta. Rea är bra!

Peter och Albin åkte sedan hem och jag skulle fixa lite matinköp. Eftersom Coop ligger alldeles intill så gick jag dit. Vi handlar till 99% alltid på Ica och annars Willys, men Coop har jag aldrig riktigt gillat. Så när jag gick där i affären idag kände jag mig helt vilsen och som om jag inte hörde dit utan bara var en gäst. Haha! Så nä, Coop förblir inget för mig iallafall inte när det gäller matinköp men däremot har jag upptäckt att de säljer mycket barnkläder till bra priser och likaså stövlar, skor och ytterkläder vilket jag tänkt kika lite närmare på framöver.

Eftermiddagen här hemma ägnade Peter åt att försöka luska ut varför avloppet i tvättstugan jävlas. Häromdagen kom han hem med en kameragrej på en lång slang typ som han kört ner i avloppsröret och kollat läget. Han hittade något misstänkt som dom idag försökt spola bort med högtryckstvätten och ska fortsätta med även imorgon.
Det har alltså INTE luktat hallon i detta hus idag ;)

Jag hade tänkt träna men var så nedrans trött att jag inte orkade. Bad Peter om en bra anledning till att inte träna, men han gav mig ingen utan tyckte att jag gott och väl kunde rasta fläsket lite. Så ja, jag vågade inget annat än att lyda ;) Självklart var det riktigt riktigt skönt när jag väl svettats och slitit färdigt!

Resten av kvällen har spenderats i soffan framför tvn som det bara är skit på som vanligt! Igen fotboll här inte! Tack och lov! :)


Tuffingen med nya tuffa pjuckerna


Kommentarer
Postat av: Katti

Sockersmulan :-D Du är så fin så... Nu blir det riktigt roligt att gå! Stora pojken, du är inte bebis längre :-/

2013-03-23 @ 08:41:07
Postat av: Mamma

Vilken liten tuffing. Var är "vår" bebis?

2013-03-23 @ 09:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0