Härliga fredag!

Rubriken är enbart ironisk! Fy vilken tråkig dag det varit här idag!!!
Monstret Albin är tillbaka med dunder och brak. Finns det något som heter tio månaders trots?
Hans humör har varit uselt, inget har varit bra nog till den lille herrn. Han har testat mig om och om igen och han är såååå medveten om det.
Har jag suttit med på golvet och lekt har inte det varit bra och har jag lämnat honom var inte heller det bra.
Satt han i mitt knä skulle han enbart ner igen och när han var nere var inte det bra ändå.
Om han inte lyckats bläddra i sina böcker som han ville kan jag lova er att jag inte gick miste om hans illvrål.
Hans näsa har runnit konstant och att försöka torka den var ju bara att glömma och byta blöja ska vi inte tala om.

När Peter kom hem vid två möttes han av en naken liten fis med snor långt ner på hakan och kinderna alldeles blöta av tårar, tätt bakom kom en uppgiven mamma med gråa hår, nya blöja och rena kläder i högsta hugg. Och då blev ungen pappas pojke resten av dagen! :)
Mitt humör och ork var helt i botten men efter ha flytt till affären och varit hemifrån max tjugo minuter så kändes det bättre igen. Tänk vad en liten "rast" kan hjälpa!

Efter alla middagsbestyr och när Albins matkok var färdigt och portionerat, hunden rastad och allt sådant så drog jag faktiskt tummen ur röven och körde ett träningsvideopass medan pappan badade Albin.
Det var skönt att svettas ordentligt nu igen efter ett alldeles för långt uppehåll och nu kan jag äta mina ostbågar med lite gott samvete ikväll ;)

Bara Albin somnar ordentligt nu så ska jag och Peter hoppa i ett bad!

God kväll på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0