Picknick och Albinpromenad

Halv sju imorse var det en liten skitunge som väckte resterande i familjen.
Ingen kommentar av det uppförandet behövs tilläggas.

Dagarna blir rätt långa när de börjas så tidigt så denna förmiddag har innehållit lek, promenad, vedklyvning samt travning, lek, lunch/fika, åka pulka, gå och lite till lek. Jag är nu redo för en middagsvila men den lille virvelvinden tycks inte vara det...

Vi packade ner lite fika och gick ut igen efter att Albin ätit lite lunch och tänkte picknicka lite ute i solen. Det smakade gott med varmchoklad och smörgås i sällskap med varma solstrålar på våra kinder! Att vi inte kom längre än enbart ute i trädgården gjorde inget ;)
Jag lyckades med bedriften att skära upp två av mina knogar på den hårda snön så att det blöder än. Duktig flicka!

Albin har gått sin första promenad ute nu också! Ända från trappan och bort till garaget där pappa stod och klöv ved knatade han iväg med lite stöd av mamma och sina svarta skinntossor på fötterna. Haha. Kanske är dags att investera ett par skor nu? :)

Nu är vi inne igen, jag Albin och jycken medan pappan fortsätter med veden ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0