Sammanfattning av lördag och söndag

Huset är nu tomt och den vanliga ordningen återställd.
Det har varit en fin helg med fullt hus och bus. Självklart kretsar allt runt Albin och han trivs som fisken i vattnet med all uppmärksamhet.

En kort sammanfattning av helgen:
Lördag
Solig och underbar dag!
Albin slog till med sovmorgon till sju och mormor och moster tog då över så vi fick ligga kvar och dra oss lite till.
Efter melodikrysset klädde vi alla på oss spenderade större delen av dagen ute. Lunch bestod av korvgrillning och lagom till dess att korvarna var färdiga kom mormor Siv och moster Helen äntligen fram.
När solen började tacka för sig packade vi ihop och gick in. Ett parti chinaschack, matlagning, godisätande och bildvisning av Londonfoton hann vi med innan vi alla stupade i säng vid elva tiden.

Söndag
Albin tog sovmorgon till tjugo över sju(!) och då kommer moster in och tar honom.
Jag hade beställt frukost och eventuella paket på sängen istället för imorgon, men jag orkade inte ligga kvar och vänta så jag gick upp och satte på kaffet själv istället och fick massa paket ändå! :)
Efter frukost och paket öppning satte jag igång med lite bakning och förberedelser inför min kalasbjudning vid ett och alla tyckte det smakade gott! Därefter packade våra gäster ihop, tackade för sig och rattade hemåt. Kvar var farmor med sin massagebänk och bjöd mig på en ordentlig knådning. SKÖNT!
När farmor åkte hem drog jag med mig Albin och jycken ut på en promenad ner till byn och tillbaka medan Peter kokade ihop lite middag. Det var skönt att röra på sig lite igen efter en slapphelg.
Nu ligger jag på sängen och väntar på att Albin ska somna in ordentligt och jag bytte min första blöja sedan i fredags. Det är skönt att ha besök ;)

Känns lite ödsligt och tomt nu när vi är ensamma här hemma igen efter att ha huserat åtta vuxna, ett barn och en hund i ett par dagar, plus farmor och farfar som var här på kalaset idag. Men imorgon är vi tillbaka till vardagen igen och allt vad det innebär.

Dags för en dusch och sedan soffan med lite ostbågar tror jag bestämt :) Vi hann ju inte äta några sådana i helgen.



Ja just det! Ni kanske är lite nyfikna på vad jag fick i present? :) Jag fick massa fina saker! Bland annat en chokladkaksbok, regnjacka, solbrillor, blommor, virkbok, mascara, skinnjacka, gummistövelsstrumpor och det bästa av allt- en egen SYMASKIN!!! De gick ihop och skramlade så jag fick det jag önskade mig mest av allt sedan länge! STORT TACK ÅTER IGEN TILL ER ALLA.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack själva för en fin helg! Och grattis på födelsedagen.

2013-03-18 @ 06:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0