Den evighetslånga onsdagen

Vilken lång dag detta har varit! Redan vid lunch var jag redo för kväll och eftermiddagen kändes oändligt lång innan Peter kom hem.
Albin har varit på mycket bättre humör idag och kanske det beror på att tanden spruckit igenom? I förmiddags sov han en timme och jag hann gå igenom alla mina undanlagda kläder. Jag rensade bort mycket faktiskt, skönt att göra sig av med sådant som man inte använt på länge.
Efter lunchen gick vi ut och sparkade lite boll, åkte rutschkana, gungade och åt sten. Tillslut var jag så trött så jag knappt visste vad jag hette och faktiskt att jag lyckades få Albin till att lugna ner sig och faktiskt somna så jag fick vila lite. Vi låg tillsammans ute i hammocken under en filt och det var jättemysigt! Albin sov typ en halvtimme och jag lyckades få till en powernap tror jag. Det var så skönt att bara få ligga och vila. Jag förstår inte hur jag kan blivit så jäkla trött de sista dagarna?! Letade fram mina järntabletter igår iallafall och hoppas att det hjälper. Har även haft huvudvärk idag som jag tycker mig känna igen sedan jag haft järnbrist förut.

Framåt kvällningen fick vi snabbesök av Jessica och Peshraw som ville komma för att lämna födelsedagspresent till Albin och pepparost till mig som de köpt i Finland. Tack så jättemycket! Ni är snälla :)

Tyvärr har det blivit dåligt med träning dr två sista dagarna nu. Igår var jag ju yr och konstig och idag tog huvudvärken och tröttheten överhand, typiskt nu när man äntligen började känna lite mer gnista för att komma igång igen. Blev iallafall en lite kortare promenad med jycken när Peter nattade Albin och en kortis är ju bättre än ingen alls :)

Givetvis är ju min trötthet bortblåst nu när kvällen äntligen kom och det var frittfram att krypa ner i sängen. Som det brukar :)
Men nu ska jag ändå försöka mig på att somna och hoppas att jag vaknar pigg imorgon! Godnatt.



Hoppsan! Det går visst att stå på lådan. Lite läskigt var det att stå så högt upp men samtidigt väldigt spännande. Mamman var inte lika exalterad dock. Lådan får nog flyttas någon annanstans nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0