En liten krake

Lille knoddas gick och la sig med 39.1 i temp igår men sov bra med en Alvedonsup. i kroppen.
Idag vaknar han med 39.5 i temp! Mammas lille pojke! <3 Han har druckit välling ätit en banan och fått en sup. igen så nu sover han gott.

Igår satt/halvlåg han i vagnen i stort sett hela dagen. Så länge vagnen rörde på sig eller det fanns något skojigt att titta på var han så nöjd. Men ni hör själva- Albin sitta stilla i vagnen så länge! Det hör ju inte till vanligheten. Jo han åkte faktiskt lite på sin traktor också samt teståkte sin rutchkana.

Igår var vi inställda på att febern beror på tänder men nu är jag tveksam till det. Inte får de väl såhär hög feber då? Och i flera dagar i sträck?
Hur som så hoppas vi att den ger med sig idag och att han mår bra imorgon. Imorgon är det ju nämligen en väldigt speciell dag! :)



Vi var som sagt ute hela dagen igår. Sååå skönt! Mitt ansikte hettade igår kväll efter all sol som värmt min nos :)
Jag satte den första potatisen och även de inte så känsliga fröna fick åka ner i jorden.
Åååå vad jag älskar denna underbara tid på året! :)

Den härligaste känslan som finns är att efter en hel dag ute med massa jobb i trädgården sedan slänga sig in i duschen/badet på kvällen och nästan kunna se hur damm och jord rinner av från ens kropp (lite överdrivet men ni förstår;) och därefter, när man är ren och luktar gott från topp till tå krypa ner i sängen och somna på tre sekunder för att all friskluft tagit musten ur en och man känner sig lite halvt mörbultad i kroppen av allt grejande.
Då sover man gott vill jag lova!
Exakt en sådan kväll och natt har vi haft här inatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0