Fullrulle även på lördagar

Dom kom hem från Uppsala utan bildelen de åkte dit för. Tydligen var det stängt fast att det stod att det skulle vara öppet. Istället kom de hem med massa planteringsjord åt mig så nu har arbetet i trädgården sakterliga börjat på allvar! :)

Vi har hunnit vara på kalas idag också och blev bjudna på en väldigt god hallontårta och till min lycka var det ingen gräddtårta!
Albin hade turen att få ärva en kanal. Även jag tycker den är rolig! :) Lite blöt blev han men blötast blev han av att lyckas trampa rakt ner i jyckens vattenskål. Bingo! Haha.

Päronträdet han fick i dop/födelsedagspresent har kommit ner i marken idag också. Hoppas nu att den kommer klara sig här, då vi upptäckte att dess härdighet är på gränsen här i vår zon. Återstår att se framöver.
Albin lyckades göra ytterligare en tabbe när vi höll på med planteringen! På något vis lyckades han dratta på ändan för nära gropen där vi höll på och vippade baklänges ner i hålet! Haha! Som tur var så var jag hyfsat beredd och lyckades stoppa upp honom någorlunda. Gropen var inte särskild djup så allt gick jätte bra :)

Just nu pågår en seg nattning, jag har just bytt av pappan. I över en timme har han snurrat runt i sängen nu. Skönt att det är gnällfritt iallafall.
Men nu tycker jag han kan somna för jag vill gå ut igen! Eftermiddagen och kvällen blev superfin här efter att vi haft en blåsig och molnig dag. Så middagen bestod av grillad lax som förtärdes ute i kvällssolen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0