Morsdag, utflykt, regn, presenter och besök

Nu är det kväll igen. Mina pojkar sover redan här bredvid och snarkar nästan i takt. Den fyrbenta pojken har såklart slagit läger inne i andra rummet och delar säng med moster! Henne var jag och hämtade vid bussen för några timmar sedan, hon ska hålla oss sällskap nu i några dagar medan pappan i huset är nere i Tyskland med jobbet.

Denna dag började med en strålande förmiddag som sedan tyvärr övergick till mer mulet och lite senare kom regnet. Ganska mycket regn dessutom.
Jag hann plantera ut några av mina tomatplantor ut i mitt nu mer nästan helt glasade och tätade växthus. Lycka! Hann också börja förbereda sista delen av grönsakslandet samt sätta upp lite armeringsnät som ska agera stöd framöver.
Farmor kom hit en liten kortissväng i förmiddags också och lekte lite med Albin.
Vid lunchtid åkte vi iväg för att spana in Edblads nybyggda lagerbutik och restaurang. Jag blev bjuden på gosmörgås och latte samt att jag också hittade örhängen och ring i samma serie som mitt favvo halsband! Tack snälla Albin ;) och dessutom så fick alla mammor som åt där en present! Inte illa!
På hemvägen åkte vi till Grisslehamn för att äta en glass och titta på fiskebåtarna. Tyvärr kom blåsten och regnet ungefär samtidigt som oss så vi åt upp glassen ganska så fort och åkte istället hemåt.
Resten av dagen har det typ ösregnat så vi har hållt oss inne. Jag försökte som sagt sy lite och det gick ju sådär. Peter och Albin busade mest men lagade också middagen.
Vid sjutiden stupade nästan Albin i säng efter att ha härjat runt som en galning för att inte låta tröttheten ta överhand!
Vi tog ett bad när han somnat, vilket var evigheter sedan sist så det var skönt.

Just det! Jag fick ju ett litet solur att ha ute i trädgården i present idag också! Precis vad jag velat ha länge :)

Nu sova! Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0