Natt i repris?

Vi har haft Jessica hos oss här idag! Vi har varit en sväng till en handelsträdgård (jag kom hem tomhänt! Tro det eller ej:), promenerat, fikat, lekt och ätit mat.

Nu ikväll när Peter nattade Albin tog jag mig i kragen och gav mig ut för att springa. Otroligt skönt när det var färdigt och jag slog nytt tidsrekord!

Albin somnade ganska lätt nu ikväll jämfört med igår då det tog evigheter. Dock sov han bara i drygt en timme för nu har vi en väääääldigt pigg kille här hemma. Han är uppe och springer här nu för vi gav helt enkelt upp försöken med att få honom att somna om. Vart kom all denna energi ifrån nu tro?!
Natten till idag var inte rolig den heller. Han vaknade redan vid 22 igår och tystnade inte förän hela familjen låg nedbäddade tillsammans i sängen. Han var som en illvrålande hal ål och ville vare sig ligga, stå, sitta eller bli buren. Vi misstänker det är tänderna som trycket på och ställer till det med sömnen. Vi försökte få i honom lite Alvedon igår kväll men det var helt omöjligt!
Det tog sin lilla tid innan han äntligen lugnat ner sig och vi alla kunde somna och resten av natten fortsatte i samma oroliga anda. Det känns som vi varit mer vakna än sovit inatt och Albin har snurrat runt som en propeller mellan oss.
Misstänker att denna natt kommer bli något liknande igen...




Lillskiten i skrivande stund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0