Nu för ett år sedan

Jag kan inte få in i skallen att vi faktiskt ska ha ett årskalas här nu i dagarna. Redan?!

Denna dag för ett år sedan känns som igår och jag minns EXAKT vad vi gjorde och hur det kändes.
Vi var helt inställda på att bli igångsatta nästkommande dag och ville bara att dagen skulle ta slut så fort som bara möjligt.
Det var soligt och jättevarmt och jag vankade fram i värmen som en svullen flodhäst. En tur till Arninge blev det på förmiddagen då Peter skulle köpa en såg att använda till att få upp den enorma stubben (hans tidsfördriv). Ett stop på Barnenshus blev det också där jag köpte en nappflaska och en filt. Sedan blev det lunch i Maxdriven med mjukglass och dumlekolasås till efterrätt. Medan vi köade i driven fick jag en ordentlig jävla värk som inte alls var behaglig!
Innan vi åkte hem igen stannade vi på Willys och köpte på oss lite tidningar, dricka, godis m.m. för att sysselsätta oss med dagen efter ifall igångsättningen skulle bli långdragen.

När vi kom hem fortsatte Peter med stubben och jag tvättade upp den nyinköpta filten och satte mig sedan i solen med ett korsord.
Lite titt som tätt fick jag några rejäla värkkörare men det var inget som fick mig att tro att det skulle hinna sätta igång av sig självt.




En strandad fet val och en mänsklig stubbfräs 2/5-2012


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0