Att vara hemma igen

Visst är det skönt att lämna hemmet och den ibland ganska uttjatade vardagen för lite miljöombyte och nya påhitt. Men det är precis lika skönt att komma hem igen till sina egna saker och de ordinarie rutinerna. 
Bara det att äta sitt eget bröd till frukosten och göra sitt egna kaffe i sin egen kaffebryggare känns gött samt slippa ränna i en trappa upp och ner och istället ha allt man gör under dagan samlat på en och samma våning, sova, äta och leka (så länge vi bara nyttjar övervåningen behöver jag bara gå ner i källaren när jag tvättar). 
 
Men det har varit minst lika gött att vara borta den gångna veckan och blivit bortskämd med att ha en mormor hemma hela dagarna som mer än gärna passar upp på ens unge dygnet runt. Och visst har det varit mysigt att få dela rum med sin unge och höra honom snusa så gott på nätterna. 
 
Nu är vi på hemmaplan igen och den vanliga vardagslunken har börjat igen med hundrastning, tvätt, städ, matlagning och disk. 
Det som jag saknar mest är den socialabiten. Visst kan det blir ganska så intensivt med att hinna träffa alla man vill när man nere sådär och hälsar på men det är också det som jag kan sakna här hemma. Min umgängeskrets är fortfarande inte så stor här och stundvis kan det kännas rätt så ensamt. Men men, det är så det är. 
 
 
Nu sak jag surfa vidare lite och kika efter tyger, har ett syprojekt på gång! :) Sedan börjar det bli dags att starta middagslagningen och väcka min lille huligan också så han kan somna ikväll. 
 
Tjing tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0