Han kan så mycket den lille herrn! :)

Nu är det kväll igen och det känns i kroppen vill jag lova....
 
Albin och jag festade till med bananpannkakor till lunch idag och det satt fint i kistan. Superlätt att göra och kul med lite variation på den vanliga pannkakan. 
Jag började steka dem innan Albin var färdig soven och när jag sedan var in och hämtade honom var det första han sa: KAKA! Så antagligen kände han igen lukten av pannkaksoset :) 
 
Min lille hjälpreda var också med mig ner till tvättstugan och det tycker han är lika spännande och kul varje gång. Han är jätteduktig att hjälpa mig lassa in i torktummlaren, trots att den är lite läskig och låter konstigt.
 
 
Vi var ut igen en sväng på eftermiddagen, tog en promenad samt "hjälpte" farfar med att elda ris. 
 
 
Trots det tråkiga, ibland blöta, ibland kalla vädret är vi duktiga på att masa oss ut både förmiddag och eftermiddag så vi är ute minst ett par timmar varje dag.
Varje utgång inleds med en katt och råtta lek för att få på den lille herrn alla kläder som behövs. Tråkigt tycker han men när vi väl är ute är allt glömt och vill istället typ aldrig gå in.... 
Jag längtar efter lite snö! Nu är allt bara blött, grått och lerigt. 
 
 
Eftermiddagen, fram till att pappan i huset kom hem går att likna vid ett mindre världskrig. Skrik, gråt, protester och tårar levererades på löpande band och jag min tröga nöt förstod aldrig varför. Men som sagt, när pappan var hemma återkom lugnet.
 
Jag har förberett min fönsterputsning genom att plocka ner de befintliga gardinerna i köket. Imorgon är det "bara" att hugga in på putsningen.....
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken duktig kille ni har! Tur att du får så mycket hjälp :-)

2013-11-20 @ 20:39:36
Postat av: Katti

Pappa Peter har också varit duktig med att fixa och var händig, både med hammare, såg och spikar. Dessutom var han intresserad av matlagning.
Det finns nog inget som är så roligt som "vuxengrejor" för en liten kille. Rent taktiskt - om du lär honom nu så kan han inte säga sen att "jag kan ju inte". Bara att Albin plockar bort disken från bordet utan uppmaning är jag mycket imponerad av :-D

2013-11-21 @ 18:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0