Igår, idag och julbroderi

Igår efter lunch åkte Albin och jag iväg tillsammans med syssling P och hans lillebror och mamma till en liten liten ekologiskgård med getter, höns, får och en hund som var galen i att jaga pinnar. Kvinnan som har det driver även ett litet café i en liten liten gammal stuga där. Verksamheten är väldigt ny och fortfarande i startgroparna och på sikt kan det nog bli ett trevligt ställe och då framförallt på sommaren. Såhär års var det mest kallt och lerigt ;) 
Vi hälsade på djuren och gick sedan in i stugvärmen och fikade på Belgiskavåfflor. Det smakade riktigt gott! 
Det var med trötta killar vi åkte därifrån sedan :) 
 
 
 
 
Hemma var det i stort sett bara att sätta igång med middagen. Albin ville faktiskt frivilligt lägga sig och vila lite med Mamma Mu och en liten stund kunde jag väl gå med på då trots att klockan närmade sig fyra, bara det att han somnade som en stock och stördes inte alls av mitt lite väl tilltagna slammer ute i köket. När klockan närmade sig fem gick jag in till han och tände taklampan men han sussade vidare så sött. Lagom till pappan kom hem strax där efter vaknade han tillslut och det var INTE på rätt sida ;) Haha. Men efter lite middag i magen och bråk om senapen blev det sakta men säkert bättre.
 
Efter maten myste Albin och pappan ner sig i sängen för att läsa nya leksakskatalogen som kommit :)
 
Faktiskt att han sedan la sig i vanlig tid för natten och somnade utan något knorr trots eftermiddagsluren. Duktiga killen!
Han sov hela natten ända till Peter gick up imorse och då kom han in till mig och låg och myste lite. 
 
 
Idag är det riktigt grått mörkt och regnigt! Inget muntergökväder alls. Vi var ute på en liten kortispromenad i regnet tidigare men var inte kvar ute längre än nödvändigt. Vi gick in och byggde tågbana istället. Eller jag byggde och Albin plockade tillbaka sakerna i lådan... Jycken skulle också vara med, mitt i! :)
 
 
 
Albin ligger inne hos sig och lyssnar på Mamma Mu (såklart), jag har satt igång tvättmaskinen och vikt tvätt. Nu sitter jag i soffan under en filt och fryser om fötterna. Har plockat fram ett julbroderi jag började med till julen då jag var gravid med Albin. Har för mig att det nästan är färdigt så jag tänkte slutföra det helt nu innan denna jul! Två år senare ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Myspys, klart nico ska vara med :)

2013-11-12 @ 19:08:28
URL: http://baraordifoljd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0