Lördag här i vårt hus

God morgon! 
Här vaknade vi upp i ett knäpptyst hus vid åtta. Vi låg kvar och drog oss lite och hörde att det rörde sig inne i Albins rum.
Nu är frukosten avklarad, saneringen av köksbord och barnstol är gjord, kylskåpet har fått sig en rengöring, Albin, pappan och jycken är ute en sväng medan jag satte mig här och lyssnar lite till melodikrysset.
Dagen kommer väl bestå av adventsstök både ute och inne bland annat. Igår kväll lyckades jag sy Albins gardiner och få up dem tillsammans med fönsterbelysningen. Tycker det blev himla fint faktiskt! Lyser jättemysigt där inne hos honom nu om nätterna och han sov som en prins :) 
 
 
 
 
Igår sov han inte något på hela dagen. Han kom aldrig till ro när han låg och när han lessnat på att försöka satt  han bara och grät den lille stackarn. Jag fick knappt ens plocka upp honom ur sängen, han var så trött och ville egentligen inget hellre än att sova men det gick bara inte. Han ville ha smoothie till lunch så det fick han och sen en clementin på det och efter det var humöret på topp igen! :)
Vi körde en städdrive med dammsugaren, jag drog åt ena hålet och Albin åt andra.... Och efter det byltade vi på oss alla kläder och gick ut i kylan ett par timmar. Tillslut kom äntligen pappan hem lite tidigare och då gick vi in och värmde oss igen.
Kvällen bestod av bus och åter bus! Konstigt nog höll Albin humöret ända till läggdags trots ute bliven vila. Vid nattningen slocknade han typ bums :)
 
Peter sov sedan på soffan till och från resten av kvällen. Jag tittade på På spåret och åt pepparkakor. Lite efter tio gick jag och la mig i sängen medan Peter fortsatte sova kvar på soffan.
 
Inatt har jag drömt två hemska drömmar! Först blev Peter sjuk och skulle ej klara sig speciellt länge till och efter det blev pappa även han dödligt sjuk. Usch vad dåligt jag mådde! Tur det bara var en dröm. Lite roligt var det ändå då pappa bestämde att han skulle skaffa sig en motorcykel innan han checkade in. Haha! 
 
 
Nu ska jag rota fram resten av advetsstakarna! Tjing 
 
 
Såhär hittade jag Albin i sängen igår....
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Albin har fått ett jättemysigt julfönster.

2013-11-30 @ 19:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0