Trippen till Ullared

Jag och syrran startade resan strax innan nio och brummade ner hela vägen i ett svep. Resan gick bra.
Vi kom fram lagom till lunchtid och parkeringen var verkligen full till sista plats. Vi cirkulerade hit och dit men hittade inte en enda plats. Turligt nog hade vi reserverat en parkeringsplats i hotelletsgarage men den hade vi inte tilträde till förän efter klockan tre, så vi gjorde en chansning och åkte dit för att höra om vi inte kunde få ställa oss där lite tidigare. Tjejen i receptionen var snäll och gick ner och öppnade upp portarna åt oss så vi kunde ställa oss där. Oj så glada vi blev! :) Därefter gick vi raka vägen in på Gekås och började shoppingen.

Vi började med barnklädesavdelningen, mer än en timme lyckades vi avverka bara där och jag hade redan fyllt vagnen med enbart Albinkläder för över tusen spänn!!! Men jag fick mycket för pengnarna. Underställ, överdragsbyxor, vantar, strumpor, tröjor, byxor och några enstaka plagg till Tvåan.
Sedan fortsatte vi ner till leksakerna och även där gick det nog åt minst en timme och tusen kronor. Hehe! Jag lyckades plocka ihop rätt så många små saker till paketkalendern jag planerar att införa denna jul åt Albin samt klappar som ska ges av andra. Syrran hittade julklappar åt honom och presenter han skulle få när vi kom hem av både moster och mormor och morfar. Bortskämda unga! ;)

Man blir faktiskt hungrig av att shoppa så framåt middagstid åkte vi upp till resturangen och fyllde våra magar. Till efterrätt slog vi till på varsin väldigt "stor" kaka.

Mätta och belåtna fortsatte vi shoppandet ända till halvåtta typ då vi gick mot kassorna. Det känns som det tar en halv evighet att tömma allt i vagnen och få upp det på kassabandet och sedan lyckas packa ner allt hyfsat snabbt och bra i alla kassar.
Jag blev lite glad när jag betalade då notan blev flera hundra billigare än vad jag själv uppskattade allt till.

När vi kom ut stod regnet som spön i backen och det var skönt att ha nära till Hotellet nästan intill.
Hotellet var toppen! Billigt, fina rum och "centralt". Så underbart skönt att slippa sätta sig i bilen för en flera timmars lång resa och åka hem efter en hel dags knatande där inne i varuhuset. Varför har vi inte gjort så tidigare? :)

Sov gjorde jag dock som en kratta. Drömde om shopping och pengar, att jag handlat för mycket och inte hade råd att gå ut från affärn. Haha. Hälsosamt värre ;)

Dag två började vi med frukost vid åtta och checkade sedan ut från hotellet och gick återigen in för att kolla på det vi ej hann dagen innan.
Faktiskt att jag köpte flera plagg till mig själv! Brukar ju bli för snål med sådant annars.
Alla julklappar blev i stort sett färdig inhandlade samt lite annat smått och gott såklart.

Vid lunch började vi känna oss nöjda och bestämde oss för att betala och sedan få i oss lite lunch. Vi kollade också i några av de andra butikerna utanför (sådant som man aldrig hinner med i vanliga fall) men det var väl inget speciellt i någon av dem.
Innan klockan hade hunnit bli två började vi resan hemåt igen, trötta, nöjda, mätta och några tusen kronor fattigare ;)

Vi stannade till hos farmor och farfar och tände varsit ljus på minneslunden. Mysigt med alla ljus!

Vi var hemma redan vid fem och det var mysigt att få pussa på sin fina gosse igen! Det hade inte gått någon nöd på honom hos mormor och morfar. Han hade inte saknat vare sig sin mamma eller pappa någon gång och åt, lekte och sov jätteduktigt. Vår fina pojk! <3
Visst hade han tjatat om "mamma" flera gånger men det gör han ju även när jag sitter en meter ifrån och umgås 24/7 :)
Och oj så glad han blev över de fina sakerna han fick! Två stora lastbilar och en buss. Dem kördes det flitigt med resten av kvällen vill jag lova.

Ja resan var toppen och trots att stället svämmade över av folk kändes det inte trångt där inne.
Aldrig mer att jag åker dit bara över dagen. Det var skönt att slippa stressa sig igenom allt och istället kunna dela upp det på två dagar.