Vecka 27

Ny vecka igen!!! :)
 
 
Sent på kvällarna är det riktig röj inne i magen och resten av dagarna oftast ganska lugnt.
Det känns nu att revbenen börjar ligga risigt till, speciellt på höger sida. Albin var likadan och ibland var det hemskt så ont och ebehgaligt det var!
De senaste dagarna har jag känt som en trötthet i magen, typ som gammal träningsvärk, att man inte riktigt orkar hålla uppe magen, det finns liksom inga fungerande magmuskler typ. Och på det tror jag mig kunna ana sammandragningar lite smått. 
Fogarna protesterar ganska så fort nu mer och vill inte behöva anstränga sig mer än det allra nödvändigaste. Dock har jag lite svårat att få in det i skallen och kör vissa dagar på ganska bra med både det ena och det andra, som jag sedan får sota för ju längre dagen går. Värken kommer ju dessvärre lite i efterhand, när sakerna redan är gjorda. Att sitta på golvet i ett par minuter har jag upptäckt är förödande så det försöker jag låta bli i den mån det går med en 1,5 åring hemma :) 
Jag sover som en stock fram till typ tre, fyra på nätterna då jag vaknar en liten stund men tack och lov somnar om ganska snabbt igen. Med Albin hade jag en lång period då jag inte sov längre än till fem på mornarna och det var stört omöjligt att somna om. Dagarna blev ganska långa då.
 
 
Första besöket hos barnmorskan idag sedan inskrivningen i början på augusti och allt såg fint ut.
Blod och sockervärde låg fint, blodtryck 102/61, SFmått (livmoderns/magens storlek) 24 cm, vikt + 6,7 kg sedan inskrivningen och bebis hjärtljud låg på 138 slag/min. 
 
Skönt att järnvärdet är bra igen och hoppas det kan hålla sig så ett bra tag nu. 
Vikten var jag ju rejält orolig över och jag har fått för mig att jag börjat svälla upp över hela kroppen den senaste veckan så en ökning på "bara" 6,7 kg är jag faktiskt ändå hyfsat nöjd med.*pustar ut lite*
 
Nästa besök: 16/12.
 
 
Bilder tagna igår
 
 
(dock inga super bra sådana, men magen finns där:)
 
 
 
Några jämförelser gällande graviditeten med Albin och med Tvåan nu i ungefär samma vecka:
 
 
           Albin            Tvåan
Vikt:  + 16 kg(!!!)     + 6,3 kg (räknat utifrån min inskrivningsvikt med Albin: ca. 12,3 kg)
SF:    28 cm           24 cm
<3-ljud: ???            138 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så fin med din mage. Bebismage är det finaste som finns. Skönt att ni mår bra båda två. Är så nyfiken på vem som finns där inne. Och Albin var duktig som vanligt, han är ett praktexemplar. Ha så kul i kväll nu!

2013-11-22 @ 16:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0