Albins rum

Äntligen har vi fått någorlunda ordning på Albins rum gällande inredningen (bättre sent än aldrig). Visst saknas det saker än, såsom lite krokar som ska sättas upp, mer förvaring, tavlor och garderobsdörrarna som behöver en uppfräschning. Men i det stora hela så är det rätt färdigt.

Mina favoriter är givetvis tapeten och de matchande egengjorda fågelholkhyllorna (som jag ej fick någon bra bild på).

Albins favorit är läshörnan med sittpuffarna och kuddarna. Där kan han sitta och bläddra i sina böcker i evigheter.


Det märkligaste är dock att 99% av alla hans leksaker lämnar rummet och sprids ut i övriga delar av huset. Ena halvan av vardagsrummet har förvandlats till ett lekrum med enorma mängder av leksaker. Peter skulle vela ha en stor raka till att raka ihop alla saker till en hög varje kväll :) Fast nu de senaste kvällarna har Albin börjat fatta galoppen med att hjälpa till och städa innan han går och lägger sig för natten.
Men var sjutton kommer alla leksaker ifrån?!
Jag tycker vi i stort sett aldrig köper sådant. Ytterst märkligt må jag säga!

Nu tog jag iallafall tag i saken och flyttade in det mesta av alla prylarna in till hans rum och det blir spännande att se hur många timmar det dröjer innan prylarna får ben och flyttar ut därifrån igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0