Efter man fått barn kan man sova typ var som helst, bara man får några timmars sömn :)

Igår innan klockan hunnit bli elva och innan vi hunnit somna vaknade nattmonstret till liv igen.
Han låg lugnt och fint inne hos oss ett bra stund innan det började krypa i de små benen. Det krälades upp och ner i sängen och trevades ut i mörka hallen och bort till vardagsrummet. Vad han nu skulle dit och göra i beckmörkret?

Efter ett tag kände han väl att han var ordentligt trött för då blev han ledsen och otröstlig igen.
Jag frågade vad han ville och tillslut gick han ut till köket och det tolkade jag som att han ville ha flaskan. Värmde lite mjölk och stoppade tillbaka honom i hans säng. När flaskan var tom blev det ledset igen och jag tog mitt täcke, gick in och la mig på golvet bredvid. Ganska snart sov vi båda två igen.

Vid halvsex kom Peter in och väckte mig. Kändes lite i kroppen ;)
Men nu är iallafall nya mattan som vi köpte till Albins rum igår premiär soven på. Haha.

07.07 vaknade en kissig liten herre. Vi låg kvar och mös i vår säng en stund tillsammans med lite tecknat på youtube. Fast jag blundade mest :)

Efter frukost slängde jag ihop en bröddeg och medan den jäste gick vi ut en sväng.
Albin stannade sedan kvar ute med farfar ytterligare en stund när jag gick in och bakade ut degen.
Det var en herre med svarta händer jag hämtade in en stund senare. Han hade hjälp farfar med att byta strålkastare på bilen....

Nu sover han och brödbaket är färdigt. Ska jag göra nu då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0