Mat och bad

Det har varit en riktig tvagarkväll hos oss här idag. Först på tur att hoppa i plurret var Albin följt av en motvillig jycke. Jag är just utkommen ut duschen så nu är det bara karln i huset kvar. Underbart att dessutom krypa ner i en renbäddad säng senare!

Peter ligger inne hos Albin i skrivande stund, han behövde lite hjälp på traven för att coola ner. Jag kan inte ligga på golvet där inne längre, kommer knappt upp igen pga. fogarna.


Till middag idag kokade jag ihop stuvade morötter (för första gången) och köttbullar. Jag tycket inget vidare om stuvade saker men jag vet att Peter gör det och jag hade mina aningar om att även Albin skulle gilla det. Och så rätt jag hade då. Albin åt två portioner! :) Tack Helen för ALLA de väldigt goda morötterna! Vi har massor kvar än.



Albin har fått ett eget grustag här hemma idag. Han lastade alla sina fordon med flak fulla med kross och tömde ut små högar lite här och var ;)


Kommentarer
Postat av: Helen

Varsegoda det var så lite så. Jag tycker inte heller om kokta/stuvade morötter dom ska vara råa eller rivna. Nichlas tycker om kokta. Sov gott för det ska jag göra snart. // Helen

2013-10-07 @ 22:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0