Morgonstök

Äntligen smörgås och kaffe! Jag var riktigt svulten efter en hektiskt morgon.

Efter frukosten fick Albin något tokryck och blev helt otröstlig. Skulle bara hänga runt halsen på mig och kunde han hade han krupit in under skinnet på mig. Efter fem minuter var det bra igen och han började leka istället.
Jag satte en deg på jäsning innan vi klädde på oss och gick ut på promenaden.
Sedan var det dags att baka ut och Albin satt och tittade på en stund.
När det var dags för jäsning igen stoppades ungen i säng och jag samlade ihop tvätt, tog en tur ner till tvättstugan och påbörjade röjning av gästrummet. Vi väntar ju faktiskt gäster ikväll och som det ser ut nu får dom inte plats i gästrummet. Det har liksom hopat sig massa bråte där inne av någon konstig anledning.

Nu är sista plåten i ugnen och jag är helt slut ärligt talat. För ett tag sedan gnällde jag över att jag gick runt och frös, nu håller jag på att smälla av av värmeslag istället. Aldrig nöjd....


Förresten så vaknade jag 07.07 imorse och det fanns ingen Albin bredvid mig som det alltid gör annars på mornarna. Han låg kvar inne hos sig och var knäpptyst. Varför vaknade jag då? Jo en argt morrande jycke väckte mig. Vad morrade han på då? Albins traktorballong ute i vardagsrummet! Haha.
Tyvärr vaknade Albin till av oljudet och började sjunga lite. Så länge han höll sig lugn stannade jag kvar under täcket. En halvtimme till bjussade han på ungefär :) Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0