Vecka 22

Vi välkomnar idag vecka 22 och Tvåan gör sig mer och mer påmind för var dag som går. På kvällarna är det stundvis väldigt livat där inne i magen och utanpå kan man ofta se hur det rör sig.

Jag börjar även känna mig mer gravid och framåt kvällen känns magen enorm.
Peter tycker att magen växt markant bara den här veckan.

Halsbrännan kommer på besök då och då och oftast vid läggdags men det är fullt hanterbart ännu.
Fogarna säger sitt även de framåt kvällen och då framförallt bak i ryggen ner mot rumpan. Hastiga rörelser är att undvika. Och den typiska vankande gravidgången smyger sig på ibland har jag märkt.

Jag somnar som en stock på kvällarna så fort lampan släcks och sover sedan väldigt gott med undantag för några snabba uppvak varje natt. Skönt att slippa springa upp på toa!

Igår kväll låg kissblåsan illa till tydligen skoj att sparka eller slå på den, så det blev många varv till toaletten.

Idag märkte jag att steka köttfärs börjar återigen bli ganska äckligt.


Veckoinfo om barnet och en dålig magbild. (även en liten glimt av hur vår kaosartade källar ser ut kom också med på bild ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

En kul bild tycker jag. Ni är fina alla tre.

2013-10-18 @ 20:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0