En liten kontrollant

Albin tycktes sova bort den eventuella febern i förmiddags. Skönt! Dessutom sov han som en stock i typ tre timmar! Därefter har det varit full fart på honom som vanligt.
Vi klädde på oss och gick ut, var tvungna att plocka upp lite potatis till middagen bl.a. Solen kom faktiskt fram stundvis och det var uppehåll i ett par timmar.
Albin "hjälpte" farfar med diverse saker så jag gick tillslut in och förberedde maten istället.
Efter ett par timmar ute med lek, äppelplockning och för den delen ätning kom regnet igen och grabben fick motvilligt gå in. Vi läste istället en hel hög med böcker innan jag tyckte han kunde vila en liten stund. Så mycket vila vet jag inte om det blev, han sjöng mest och satt och snacka massa obegripliga saker :)


Nu efter middagen gick mina tre grabbar ut en sväng för att titta på grävskopan som dundrar här borta.
Ja han har bråda tider Albin just nu då traktorn håller på och plöjer på framsidan och grävskopan som gräver borta i skogen på baksidan. Jobbigt att hålla kollen på allt! :)



Min lille stjälpare/hjälpare var med mig ute i växthuset idag. Medan jag plockade tomater och gurka lastade han sin lastbil med grus
Kolla in luggen som sticker fram. Sött! :)


Kommentarer
Postat av: Syrran/moster

Åh sötnos, saknar er!!!

2013-09-25 @ 11:10:26
URL: http://baraordifoljd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0