Resumé av dag ett med Icamatkasse

Jag blev ombedd att berätta om vår mat denna vecka så jag tänkte ge er en resumé dag för dag.

Vi startade idag just för att det var Peter som hämtade hem maten igår efter jobbet och det hade blivit så sen middag om jag skulle börja tillagningen när han kommit hem. Vi är ju vana vid att äta middag redan vid halvfem-fem.

På menyn idag stod:
Kycklingfilé med sötpotatissallad och yoghurt samt färsk blandsallad

Kycklingen marinerades i olja, sambal oelek, färsk ingefära, soja och honung.

Potatissalladen bestod av ugnsrostad potatis och palsternacka blandat med matyoughurt, rödlök och färsk koriander.

Allt tillagades i ugnen på en och samma plåt. Mycket smidigt!
Istället för att blanda rotfrukterna med youghurten toppade jag rotfrukterna med youghurten på tallriken. Kändes enklare.


Lätt att laga, minimalt med disk, väl tilltagna portioner, gott och smakrikt.

Ett litet minus till att det var aningens för starkt till Albin. Hade jag tänkt på det innan hade jag ju kunnat skippa marinera några kycklingbitar med sambal oeleken.


Definitivt värt att prova! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0