Resumé av dag två med Icamatkasse

Kryddig lövbiff med ris och rädissallad stod på menyn idag.

Lövbiffen strimlades och stektes. Därefter sjöd den en stund med bl.a. lite kryddor, soja, honung och vatten.

Salladen bestod av tunt skivade rädisor, strimlad salladslök och hackad koriander.


Denna rätt var lite meckig och tog lite tid, lövbiffen skulle först strimlas och sedan stekas i omgångar och även rädisorna och löken skulle skivas och strimlas.
Lövbiffen smakade helt okej (påminde lite om kebab faktiskt) men tyvärr fick inte jag till den sådär såsig som den ser ut på bilden utan det blev väldigt torrt med riset till (men jag såsade till det med röran som blev över från igår;).
Salladen var inte heller någon succé. Salladslöken tog överhand helt, trots att jag inte använde allt som var tänkt och även där skulle jag velat safta till det något.

Även idag väl tilltagna portioner.

Nä, kombinationen av dagens meny var ingen hit och inget jag kommer göra igen. Tyvärr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0