SÄÄ!

Igår lyckades vi äntligen fatta vad Albin menar med ordet "SÄÄ". Han har under ett par veckor använt ordet ganska flitigt till och från och vi har stått som frågetecken :)

SÄÄ= sked/gaffel

Lätt som en plätt ju! ;)


Imorse hittade han sin gaffel under köksbordet och den kom han rusande med i högsta hugg och vrålade "SÄÄ!"
Gullunge <3


Likaså har han stenkoll på var hans kissiga blöjor ska vara.
Igår när jag hade bytt på honom så frågade jag om han kunde gå och slänga den gamla blöjan.
Jorå! Han tog blöjan och gick från hallen ut till badrummet, fram till papperskorgen och lyfte locket och kastade i blöjan!
Jag blev så paff att jag nästan jublade och då sken han upp som en sol och såg ännu malligare ut.
Imorse behövde jag inte ens be om hjälpen att slänga blöjan utan han plockade upp den ändå och kastade den i papperskorgen. Han tom. förundrades över hur tung den var! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken duktig liten gullunge! :-)
Mormor o morfar längtar till nästa helg

2013-09-25 @ 17:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0